Estem desinformats de tanta informació?

Estem desinformats de tanta informació?

De la comunicació que parlaré és de comunicats que fan sectors com l’educació cap als pares, dels Ajuntaments cap la ciutadania, d’entitats culturals, esportives …  o empreses i altres, però sempre parlem d’informació cap a algun col·lectiu.

És de tots sabut que  ‘estem desinformats de tanta informació‘, crec que no m’he equivocat en dir que tothom la coneix!

Des de la meva època de regidor al meu poble Torelló , que vaig adonar-me que arribar a la ciutadania era molt complicat (i d’això en fa uns quants anys). Què fem per intentar arribar a la gent? En aquell moment la gent ja es començava a moure per les xarxes, fòrums comarcals i altres. Intentàvem fer xarxa i compartir tot el que podíem a través d’elles. També es realitzaven enviaments a llistes de distribució, o fins i tot bustiades.

Després un va creixent,  té canalla ! i acabes entrant o involucrant-te en l’AMPA de l’escola dels teus fills. Va ser a allà que encara vaig veure més accentuada aquesta dificultat a l’hora de comunicar als pares el que s’estava fent des de l’AMPA o l’escola. Des de les AMPAs es fan servir canals d’informació tals com: notes de paper, correus electrònics, eines especifiques de gestió d’escola, web, Facebook, Wattsapp i fins i tot hi ha qui s’atreveix a fer-ho per Twiter.

Des de fa un temps cap aquí he intentat analitzar què està passant i sobretot el per què. Doncs bé, he arribat a una conclusió i com sempre aquestes conclusions són personals i no vull dir que tingui la certesa tot i que per mi sí que la tinc! 😉

Si mirem algun dels canals de comunicació podem veure coses com:

• Correu electrònic
      • S’envia a les persones a qui hauria d’interessar
      • El rati d’obertura no arriba al 50%
      • No sempre hi ha retorns de qui obre o no el correu
    • Wattsapp
      • Llistes limitades en persones
      • Molt soroll i poca informació
      • Informació desordenada
    • Xarxes Socials
      • Molta difusió però poc segmentada al teu públic real
      • Depenent de les informacions no es poden utilitzar
    • Notes de paper ( només escoles )
      • Aquesta segueix sent una de les que més arriben
      • Ineficaç amb comunicats que no son del dia a dia
      • Malbaratament del paper (poc ecològic)
    • Bustiada o Cartelleria
      • Poca recepció per part de la ciutadania, cansada de tanta massificació d’aquests canals
      • Malbaratament del paper (poc ecològic)
      • Cada cop menys utilitzat
    • Aplicacions Concretes
      • Haurien de ser les més efectives
      • Sovint complexes de funcionament
      • Moltes tipus WEB amb índexs baixos de participació

No entro en canals com ràdio, tv o premsa escrita, ja que parlem de comunicats de col·lectius, educació, ajuntaments, entitats culturals, esportives , empreses o altres.

Així doncs, concloc que la comunicació la dispersem, molts d’aquests col·lectius emeten informació a les xarxes, als correus a llistes de distribució tipus gmail, a wattsapp i altres , suposo que buscant arribar a la diferent gent ja que no tothom utilitza els mateixos canals. Sovint fent això ens fiquem en canals que la gent els utilitza pel seu oci personal i que no està preparat o en situació per rebre depèn de quina informació en aquell moment.

Resposta a : ‘Estem desinformats de tanta informació?’ No! estem desinformats de tanta dispersió !! 😉

Amb tot això crec que s’obre un món nou a l’hora de transmetre les informacions i jo en vull formar part per convicció i espero que tots m’ajudeu a fer-ho possible.

Properament publicarem juntament amb un company una eina de comunicació, gratuïta per al col·lectiu educatiu, per ajuntaments i administració pública i per aquells col·lectius sense ànim de lucre, com entitats esportives, entitats culturals i altres. Amb la resta intentarem finançar-ho a partir de quotes o micropagaments.

El seu nom és PIULAPP  i ara per ara només us podem avançar aquesta informació, però estigueu atents, perquè properament més!